Sposoby na matematykę

Sposoby na matematykę

Nauka matematyki może być ciekawa i atrakcyjna pod warunkiem, że jest dopasowana do indywidualnych potrzeb. Niezależnie, czy odbywa się w szkole, czy we własnym zakresie, potrzeba poświecić trochę czasu na zrozumienie trudniejszych zagadnień.

Na różnych poziomach edukacji nauka oczywiście będzie przebiegać w różny sposób, inne mogą być też źródła pozyskiwania wiedzy. Najwięcej materiałów do nauki matematyki dostępnych na rynku i w Internecie dedykowanych jest uczniom szkół podstawowych i gimnazjów. W zależności również od wieku osób, do których skierowane są treści można zauważyć, ze im młodsi odbiorcy tym bogatsza szata graficzna i bardziej przyjazna forma książek, zeszytów ćwiczeń, czy aplikacji.

Ważne jest by już od samego początku kształtować w dziecku odpowiednie nawyki, które w późniejszych fazach rozwoju są odpowiedzialne za rozumienie matematyki i umiejętności logiczne. Edukacja matematyczna dzieci jest ukierunkowana przede wszystkim na umiejętności przeliczania, segregowania, szeregowania. Rodzice powinni uświadomić sobie jak codzienne czynności wpływają na umiejętności logiczne.

O ile w przypadku dzieci o inspirację i ciekawą formę nauki matematyki nie trudno, o tyle im bardziej zaawansowana matematyka tym trudniej się zmotywować do nauki, trudniej też zdobyć ciekawe materiały. Gdzie szukać inspiracji? Jak uczyć się efektywnie? Co zrobić, aby zrozumieć matematykę?

Inspiracji i sposobów na matematyką można szukać na przykład na blogach internetowych, których autorami są rodzice, nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy. Młodszym uczniom proponuje się przede wszystkim naukę poprzez zabawę. Dostępne są różnego rodzaju koraliki liczmany, na których można się uczyć nie tylko liczenia, ale również procentów, ułamków, geometrii, czy algebry. Kluczowe w tym miejscu jest osobiste zaangażowanie, okazuje się, bowiem, że poprzez doświadczenia można uczyć się najszybciej i najwięcej.

Wiedza czerpana z edukacyjnych portali internetowych wprowadza pewną oryginalność, umożliwia samodzielność bez potrzeby uciekania się do pomocy korepetytorów, czy nauczycieli. Dzięki tego typu portalom możliwe jest też prowadzenie edukacji domowej. Wpisy na blogach pojawiają się zazwyczaj regularnie i bezpłatnie, co znacznie ułatwia proces nauki. Wpisy są urozmaicane filmami, prezentacjami ułatwiającymi zrozumienia danego tematu.

Dobrą formą nauki mogą być także media społecznościowe. Należy jednak pamiętać korzystając z nich, że materiały tam zamieszczane nie są autoryzowane, mogą zdarzyć się błędy. Nie mniej autorzy zazwyczaj korzystają z fachowej literatury i portale tego typu stają się kopalnią wiedzy. Matematyka jest przedmiotem cieszącym się ogromnym zainteresowaniem toteż w mediach społecznościowych można znaleźć też odniesienia do wielu kursów, zbiorów zadań, skryptów.

Użytkownicy mediów społecznościowych dodatkowo dzielą się swoim doświadczeniem w nauce, sposobami na zapamiętywanie na przykład wzorów, reguł. Media tego typu są nieocenione w rozwiązywaniu problemów natury matematycznej, rozwiazywaniu zadań, wsparcie w problemach. Użytkownicy dodatkowo rekomendują sobie sposoby na rozwiazywanie trudnych kwestii.

Aplikacje mobilne są kolejnym interesującym źródłem wiedzy matematycznej, lub narzędziami do obliczeń matematycznych. W zależności od poziomu wiedzy użytkowania można znaleźć narzędzia do wykonywania podstawowych obliczeń jak również do obliczeń bardzo zaawansowanych, są to najczęściej aplikacje komputerowe, a także specjalne programy komputerowe dla rozwiązywania trudnych działań.

Szczególnie polecane uczniom są matematyczne kursy internetowe, która poprzez dokładny harmonogram umożliwiają realizację programu w określonym czasie. Kursy są zaopatrzone w odpowiednią liczbę zadań, ćwiczeń online, sprawdzając jednocześnie jak przyswajana jest  wiedza przez uczestników kursu. Kursy internetowe są wzbogacone o efektywne pomoce naukowe, programy i aplikacje, podobne jak wspomniane powyżej.

Sposobów nauki matematyki, motywatorów, aplikacji jest ogromnie wiele. Na koniec pozostaje tylko jednak kwestia, czy uczeń chce się zaangażować w naukę.